- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het maakt deel uit van de persoonlijkheid én de charme van het huis Colruyt: een solide mix van gezond verstand en vriendelijkheid, van strikte nauwkeurigheid en altruïstische waarden. De persoonlijkheid van de topman van de groep zelf is daar niet vreemd aan: de voeten stevig op de grond en het hoofd in de wolken. Alle Belgische redacties ontvingen een amusante teasing video waarin Jef Colruyt zijn ambitie uit de doeken doet: “Ik heb ook een droom. Ik droom ervan mensen te ontmoeten, nieuwe dingen te ontdekken, om te rijpen en te groeien in het ondernemersschap.”
Tot daar het deel van de droom. Want zoals altijd bij Colruyt wordt die droom omgezet in werkelijkheid. Want deze woensdag, 28 september, heeft Jef Colruyt zijn “Colruyt Group Academy” in detail voorgesteld. Waar gaat het over? Over een brede waaier workshops die openstaan voor de consumenten en georganiseerd worden in de buurt van de Colruytwinkels. De thema’s die zullen behandeld worden zijn meer dan gevarieerd: koken met vergeten groenten, wassen en strijken in een handomdraai, het huis op ecologische wijze onderhouden,… en ook een hele reeks educatieve tips voor de kinderen en de familie (veilig surfen op het web, rijden met de fiets, een goed verhaal vertellen aan uw kinderen,…). En deze lijst is alles behalve uitputtend, alle workshops omvatten alle mogelijke aspecten van het dagelijks leven. Om deze modules voor te bereiden heeft Colruyt ook beroep gedaan op externe partners: pedagogen, experts, vzw’s, en andere instanties.
Eén ding is zeker: het is helemaal niet de bedoeling om van dit initiatief een verkoopsplatform te maken. “Verkopen, dat doen we al in onze winkels,” zegt Jef Colruyt. Hij benadrukt het feit dat Colruyt in de eerste plaats oplossingen en inspiratie voor het cliënteel wil bieden. En hij preciseert dat in de meeste gevallen een kleine financiële bijdrage van de deelnemers gevraagd wordt.
(foto copyright Colruyt)
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?