- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gisteren vierde supermarktketen Jumbo officieel de opening van het Belgische kantoor in Brasschaat. Momenteel werken er 36 medewerkers aan de uitrol van de Nederlandse supermarkt in België, maar de keten is momenteel nog volop op zoek naar nieuwe werkkrachten voor de drie winkels in Rijkevorsel, Pelt en Lanaken die dit jaar zullen openen.
Jumbo wil het Belgische supermarktlandschap naar eigen zeggen vernieuwen. Eind 2019 openen, zoals we al eerder aankondigden, de eerste Belgische Jumbo-supermarkten in Rijkevorsel, Pelt en Lanaken. In 2020 komen daar nog zo’n 12 tot 15 supermarkten in Vlaanderen bij. Op termijn ziet Jumbo potentieel voor ruim 100 winkels in België. De uitbouw van de Belgische organisatie begon in 2018. Inmiddels telt Jumbo België 36 collega’s.
“Jumbo is een familiebedrijf dat groot is geworden in Nederland door altijd de klant op één te zetten en de verwachtingen continu te overtreffen. Net als in Nederland, wil Jumbo ook van de Belgische klanten Jumbo-fans maken, door van boodschappen doen een feest te maken. We denken ons goed te kunnen onderscheiden van andere Belgische supermarkten. Want bij Jumbo hoeven klanten niet te kiezen tussen prijs, assortiment of service, maar vinden zij alles in één supermarkt”, vertelt Peter Isaac, Managing Director van Jumbo België.
De meeste rollen op het hoofdkantoor zijn intussen ingevuld. De komende maanden focust Jumbo zich op het aantrekken van collega’s voor de drie Belgische winkels. Per winkel moeten zo’n 70 arbeidsplaatsen ingevuld worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?