- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Klanten roepen op tot een boycot van Oatly. Het hippe Zweedse haverdrankmerk heeft geld aangenomen van het investeringsfonds Blackstone, dat wordt gelinkt met ontbossing in het Amazonewoud en Donald Trump.
“Oatly, what have you done?” Op sociale media reageren heel wat mensen met afgrijzen op het feit dat het duurzame Zweedse havermelkmerk Oatly geld heeft geaccepteerd van het investeringsfonds Blackstone, dat omstreden is door zijn financiering van Donald Trump en de ontbossing in het Amazonewoud. Blackstone heeft een aandeel van 7% verworven en dat valt veel klanten zwaar. Het merk zweert bij een groen en duurzaam imago en heeft fans als actrice Natalie Portman, Oprah Winfrey en vroegere Starbucks-topman Howard Schulz.
Blackstone ontkent dat het bijdraagt aan ontbossing in de Amazone, maar kan niet ontkennen dat ceo Stephen Schwarzmann een belangrijke donor is voor Amerikaans president Donald Trump. Oatly reageerde op sociale media op de talloze misnoegde klanten: “We zijn nog steeds Oatly en wij geloven erin dat er een shift nodig is in kapitaalstromen naar meer duurzaamheid als we echte verandering willen. Dat is waarom de investering door Blackstone een grote stap voorwaarts is voor op planten gebaseerde voeding.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?