Pierre Canivet bouwde binnen Carrefour ervaring op in negen verschillende landen, recentelijk nog in Spanje, China en Maleisië. Hij is al 35 jaar verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de bakkerij- en gebakafdeling van de winkelketen. Sinds vijf jaar is hij aan de slag bij Carrefour België, vandaag als bakery manager.

Hoe heeft de sector van de patisserie bij Carrefour in België zich ontwikkeld? 

Als gevolg van de explosieve stijging van de grondstofprijzen door de oorlog in Oekraïne kopen de klanten meestal kleinere porties tijdens de week en houden ze de grotere taarten voor het weekend. Ondanks de inflatie hebben we beslist om de prijzen voor gebak dit jaar niet te verhogen. Dat heeft dus een zekere aanpassing gevergd. Zo bieden wij de winkels bijvoorbeeld de kans om hun bestellingen van maandag tot donderdag aan te passen. We hebben onder meer het concept Pick & Mix ingevoerd, waarbij we stukken taart voor één persoon aanbieden, of twee stukken taart voor 5 euro. Bovendien zien we sinds twee à drie jaar een zekere voorliefde voor ontbijtkoeken, brownies en ook muffins. Voor de grotere taarten voor het weekend hebben we onlangs uitgepakt met een tiramisu- en een frambozentaart.