- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse supermarktketen E.Leclerc heeft een eigen speelgoedketen gelanceerd onder de naam ‘Jouet E.Leclerc’. Tegen 2020 wil de retailer 50 verkooppunten van het nieuwe enseigne openen, schrijft de Franse zakenkrant Les Echos.
Leclerc is één van de grootste supermarktketens van Frankrijk, maar de retailer verkoopt ook al langer speelgoed in zijn supermarkten en hypermarkten. Daar gaat de Franse winkelketen nu een stap verder in met de lancering van een gespecialiseerd speelgoedenseigne. Onder de, niet zo vergezochte, naam ‘Jouet E.Leclerc’ ging de eerste speelgoedwinkel van Leclerc open in Trie-Château een dorp in het Noord-Franse departement l’Oise. De winkel in Trie-Château zal niet de laatste zijn, want Leclerc wil tegen 2020 maar liefst 50 winkels openen van het nieuwe enseigne.
De winkels moeten volgens de retailer gemiddeld 700 vierkante meter groot zijn en opgedeeld zijn in acht ‘werelden’ die aangeduid zijn met een kleurencode. Een concept dat doet denken aan dat van Colruyt’s Dreamland in ons land dus. Naast grote merken wil Leclerc in de winkels ook speelgoed ‘made in France’ aanbieden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?