AB InBev
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AB InBev
Leffe, een echte publiekslieveling met een rijke geschiedenis, slaat dit jaar een nieuwe richting in. Het favoriete abdijbier van de Belgen* richtte zich al even op maaltijden als dé momenten om te genieten van een Leffe. Nu scherpt het merk deze gedachte aan door te focussen op het doorbrengen van quality time met vrienden, familie en andere dierbaren.
‘Geniet meer met Leffe’ is de eerste nationale reclamecampagne van Leffe sinds jaren. De campagne, die in maart van start gaat, geeft een nieuwe, betekenisvolle invulling aan eten. De focus ligt namelijk op het belang van samen meer genieten van mooie momenten. Billboards, social media en een tv-commercial om groei op lange termijn te ondersteunen. Het eerste piekmoment staat echter al voor de deur.
Leffe heeft een stevige voet in de Belgische biermarkt. Het is zelfs het grootste speciaalbiermerk binnen de gehele biercategorie**. De periode rond Pasen speelt daarbij een grote rol. Dan begint het jaar voor Leffe namelijk pas echt. Vaak zien we in april een significante volumestijging van het merk in vergelijking met het eerste kwartaal***.
Het is dan ook essentieel om genoeg Leffe in huis te hebben om deze piek te trotseren. Zoals altijd biedt Leffe extra ondersteuning met geweldige retail materialen om het bier op een opvallende manier te presenteren.
Leffe blijkt ook zeer relevant te zijn bij cross-category aankopen, met een duidelijke link naar momenten waarop mensen thuis samen genieten van een maaltijd
Leffe blijkt ook zeer relevant te zijn bij cross-category aankopen****, met een duidelijke link naar momenten waarop mensen thuis samen genieten van een maaltijd. Kazen, groenten, vleeswaren en vers vlees worden vaker samen gekocht mét Leffe dan zonder.
Ook de komende Paasvakantie zullen veel mensen samen met dierbaren genieten van mooie momenten, lekker eten en goed bier. Voor Leffe belooft het dan ook opnieuw een vruchtbare periode te worden - zéker met de straffe nieuwe campagne ter ondersteuning.
Samen genieten, dat doe je met Leffe. Daarom kunnen consumenten ook deze Paasperiode rekenen op uitzonderlijke winkelactivaties op Leffe. Zo kunnen consumenten in maart en april een gepersonaliseerde eettafel winnen. Ook worden er pannenonderzetters cadeau gedaan, waarmee thuiskoks hun gerechten in stijl kunnen serveren. En natuurlijk ondersteunen we Leffe met aantrekkelijke promoties voor de consumenten.
Dus heb je klanten die met Pasen mooie momenten willen delen met familie of vrienden en op zoek zijn naar inspiratie voor het Paasdiner? Het assortiment Leffe Blond, Bruin, Tripel of 0,0% biedt verschillende verfijnde smaakprofielen die elke maaltijd een extra dimensie geven, die geweldig passen bij heerlijk verse producten en die hoe dan ook de verkoop zullen stimuleren.
Kortom, laten we met Pasen allemaal meer genieten met vrienden en dat met Leffe.
Footnote: * NielsenIQ (2022). BE Market MAT P12 / ** NielsenIQ (2022). BE Market MAT P12 / *** NielsenIQ (2022). BE Market MAT P12 / **** GFK (2021). ‘Shopping basket analysis beer category’.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?