- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De doe-het-zelfzaak Leroy Merlin installeert interactieve terminals in zijn winkels om klanten te helpen bij de juiste verfkeuze voor hun interieur.
Wie zijn interieur in een nieuw jasje wil steken maar niet helemaal zeker is in welke kleur hij de muren wil verven, kan bij de interactieve terminals bij Leroy Merlin in Frankrijk terecht voor extra hulp. Nadat je jouw voorkeuren, de aard van je doe-het-zelf project en de ondergrond waarop je gaat verven ingeeft, begeleidt de 'Paint Box' je door de verschillende mogelijkheden. De terminal zal een virtueel oppervlakte in een kamer naar keuzen schilderen in de geselecteerde kleur. Dit voorbeeld kan je vervolgens in hoge resolutie laten afdrukken en je kan het project in real time delen met je naasten.
De 'Paint Box' werd tussen eind 2014 en april 2015 tijdens een eerste proefperiode getest in vijf winkels in het Noorden van Frankrijk. Samen met het digitale marketingbureau WAX is Leroy Merlin er nu in geslaagd de interface van de 'Paint Box' meer gebruiksvriendelijk te maken. In juni werden de eerste 'nieuwe' exemplaren geïnstalleerd in de nieuwe winkel in Havre. De komende maanden zouden er nog een vijftiental winkel mee worden uitgerust.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?