- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Joost de Beijer wordt vanaf 1 september de nieuwe CEO van Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei. Daarmee volgt hij Harm-Jan Stoter op die na 17 jaar stopt als CEO. Dat maakte het bedrijf bekend.
Vanaf 1 september geeft Harm-Jan Stoter de leiding van Intergamma door aan Joost de Beijer, geen onbekende in de doe-het-zelfmarkt. De 47-jarige, die Business Administration studeerde aan de Universiteit van Tilburg en eerste werkte bij accountantskantoor Arthur Andersen en Shell, begon zijn carrière in de DIY-markt in 2008 bij Maxeda DIY, toen het moederbedrijf van de formules Praxis, Formido, Brico en Plan-It. In 2011 werd hij financieel directeur van Praxis en drie jaar later algemeen directeur. Daar gaf hij onder andere met succes leiding aan de integratie van Formido in Praxis. Niet veel later maakte hij de overstap naar Hema, waar hij een belangrijke rol heeft gespeeld in de succesvolle herstructurering van de bedrijfsschulden en de daaropvolgende verkoop. En nu is het dus tijd voor een nieuwe uitdaging als CEO van Intergamma. “Ik kijk er erg naar uit om aan de slag te gaan bij Intergamma en om kennis te maken met mijn nieuwe collega’s en de ondernemers van de formules", reageert Joost de Beijer. "Intergamma met Gamma, Karwei en Gamma België is al decennialang de marktleider in de doe-het-zelfmarkt en het is een eer om in de komende jaren het succes van dit mooie bedrijf verder uit te bouwen. Ook zie ik er naar uit om weer terug te keren naar een markt waarin ik jarenlang met veel plezier heb gewerkt."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?