- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vandaag, maandag 10 december, is Lidl om 8 uur gestart met de (goede) Twitter-actie hashtag #Luxepourtous# Luxevooriedereen. Om exact 8 uur begon de Lidl-actie: Lidl biedt minimaal 500 kerstdiners aan Voedselbanken. Toen het bericht zich op het web verspreidde via met name mediapersoonlijkheden, is dit aantal verhoogd. De kleinschalige campagne is in de twitterwereld al snel tot een echte buzz uitgegroeid. Gezien het succes van de actie besloot Lidl 24 uur later om de actie te beëindigen en het aantal maaltijden te verhogen. Uiteindelijk zullen met de kerst ongeveer 10.000 voedselpakketten aan de Voedselbanken worden geleverd. In totaal hebben 1.537 Belgische volgers het bericht doorgestuurd. "We zijn heel blij dat dit bericht zo massaal is doorgestuurd”, zegt Julien Wathieu, woordvoerder van de groep Lidl. Elk pakket, met een waarde van 20 euro, bevat een vier-gangen maaltijd voor vier personen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?