- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf deze week breidt Lidl zijn assortiment uit met een beperkt assortiment verse vis. De retailer zet door verder op vers in te zetten zijn “smart discount”-strategie voort.
Lidl begint deze week met zalmfilet, kabeljauw suprême, pangasiusfilet (de drie populairste vissoorten in België) en kabeljauwburger te verkopen. “Voor ons is dit een startpunt, want uiteraard zijn er al concrete stappen om het assortiment uit te breiden”, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. Lidl testte het verse visassortiment het voorbije jaar in een tiental vestigingen. Dat wordt nu uitgebreid naar 230 van de 298 vestigingen.
Het visassortiment is duurzaam, verzekert Rynwalt. “We zijn een engagement aangegaan om te kiezen voor duurzame producten. Dat vraagt een inspanning, omdat we natuurlijk voldoende (duurzame) aantallen moeten vinden. Maar we zijn er wel fier op dat we kunnen zeggen dat alle referenties MSC, ASC of Global Gap-gercertificeerd zijn.”
Met deze uitbreiding van het assortiment zet Lidl een nieuwe stap in zijn “smart discount”-strategie. “Wij willen ons absoluut onderscheiden van de markt door in te zetten op de versgroepen, liefst duurzaam maar steeds aan Lidl-prijzen”, klinkt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?