- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl start vandaag een nationale tv-, radio- en advertentiecampagne waarmee de retailer nadrukkelijk mikt op gezinnen. De nieuwe campagne breekt nog verder met het hard discountverleden door een sterkere nadruk op het versaanbod, een warmere look and feel en de nieuwe slogan ‘voor iedereen die telt’ .
“Sinds een drietal jaar hebben we ons aanbod aan Belgische groenten, fruit of vlees fors vergroot. Met verschillende acties zoals de gezonde snacks aan de kassa we dat beeld ook onderstreept. We zetten deze lijn door en stellen het nu ook centraal in onze huisstijl en communicatie”, vertelt inkoopdirecteur Jeroen Bal.
“De nieuwe huisstijl met andere accenten volgt op de uitbreiding van het assortiment en de modernisering van het winkelpatrimonium met een frissere en aangenamere uitstraling, waar gezinnen zich beter in thuis voelen”, legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit. Dat wordt meer dan duidelijk als je de folder van enkele jaren geleden (in ware hard discountstijl) vergelijkt met die van deze week:
Potentiële markt“Lidl kende de jongste jaren een bijzonder forse groei op de Belgische markt. Volgens cijfers van GfK bedraagt ons marktaandeel momenteel 8,1 procent. Uit onderzoek weten we echter dat er nog een grote potentiële markt binnen bereik ligt. Met name nét bij die gezinnen. Via een duidelijkere profilering (…) willen hen laten kennismaken met Lidl – en er vaste klanten van maken.” In de nieuwe tv-spot wordt die positionering duidelijk uitgewerkt:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?