- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Schwarz Group bestudeert de expansiemogelijkheid van Lidl naar de VS. Dat verklaarde Matthias Queck, Research Director bij Planet Retail onlangs tijdens een internetpresentatie. De langzame groei in Europa duwt Schwarz naar nieuwe markten, waaronder de VS, waar de discountmarkt volgens Matthias Queck, onderontwikkeld is.
In juni van dit jaar kondigde Planet Retail aan dat Lidl had gevraagd aan twee van haar kaderleden, (Kenneth McGrath, algemeen directeur van Lidl Ierland en Kevin Proctor, directielid van Lidl Ierland) om de mogelijkheid van een Amerikaanse expansie te bestuderen.
Nog steeds volgens Matthias Queck, zouden 100 Lidl's kunnen opengaan tegen 2015, voor een investering van 650 miljoen dollar. Lidl zou volgens de analist vooral de Oostkust viseren waar Aldi reeds sinds 1976 aanwezig is, en waar het discountconcept goed ingeburgerd lijkt te zijn.
Zoals u zich nog herinnert kondigde Schwarz reeds eerder een uitbreiding naar de Amerikaanse markt aan. Deze was voorzien voor 2012.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?