Onlangs verraste Lidl in Zweden met het pop-up restaurant Dill, dat uitsluitend producten van de discounter gebruikte. Nu heeft Lidl met een gelijkaardige stunt uitgepakt in België door een massale blinde proef te organiseren in de 30 toprestaurants van Jeunes Restaurateurs d’Europe.

Via een reeks mysterieuze advertenties in kranten, radio en op websites riepen de Jeunes Restaurateurs d’Europe vorige week op om gratis te komen dineren op vrijdagavond 6 december. In slechts enkele uren tijd waren de restaurants volgeboekt, goed voor net geen 1.000 deelnemers in totaal. En de vraag was zelfs nog groter.

Aan het eind van de maaltijd moesten de deelnemers een vragenlijst invullen. Het resultaat? Een algemene gemiddelde score van 9,4 op 10 én een versheidwaardering van 9,2. De deelnemers zeiden dat ze bereid zouden zijn om €50 te betalen voor het menu. Wat ze alleen niet wisten is dat er uitsluitend met Lidl-producten gekookt werd. Een bijzonder geslaagde marketingstunt, waarmee Lidl de kwaliteit van zijn producten wil bewijzen.