- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinds vorige week kunnen in alle winkels van modeketen JBC ‘terug naar school’-producten worden gekocht van 8 lokale ondernemers uit Vlaanderen. Door de samenwerking krijgt winkelen bij JBC extra aantrekkingskracht en worden lokale handelaars geholpen in moeilijke tijden.
JBC wil met dit initiatief zijn winkelnetwerk en communicatiekanalen ter beschikking stellen van merken die nog aan de weg timmeren of een nieuw product lanceren. “We bieden hen met de Local Market een uniek platform om hun producten in de kijker te zetten en aan te bieden aan de Belgische consument”, aldus Ann Claes.
De lokale ondernemers variëren van Mail-Box (wenskaarten en papierwaren), drinkflessen, tassen en kaftpapier (Kambukka), mappen, etiketten, kaftpapier en verjaardagsuitnodigen (Enfant Terrible) en tasjes met leuke tekeningen (helen b). Het gaat niet om een eenmalig project. Bedoeling is om na deze eerste editie te blijven samenwerken met lokale ondernemers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?