L'Oréal
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
L'Oréal
De Franse cosmeticagroep L'Oréal zag zijn omzet in het eerste kwartaal met meer dan 8% stijgen. Daarbij compenseerden de aanhoudende groei met dubbele cijfers in Europa en de kracht in opkomende markten een daling in Noord-Azië ruimschoots. Dat maakte het bedrijf bekend.
De Franse cosmeticagigant L'Oréal boekte in het eerste kwartaal van 2024 een omzet van 11,24 miljard euro, een stijging van 8,3% en op vergelijkbare basis zelfs van 9,4% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Er werd groei gerealiseerd in alle divisies van de groep, met "spectaculaire" prestaties van de divisies retail (+9,2%) en professionals (+19,6%), en in alle geografische regio's, met "opmerkelijke" prestaties in Europa en de opkomende markten, met uitzondering van Noord-Azië (-3,9%). "2024 kent een zeer goede start", aldus Nicolas Hieronimus, CEO van L'Oréal. "Onze multipolaire benadering van schoonheid - van luxe tot het grote prbliek, van professioneel tot dermatologie, in elk circuits, alle prijsklassen en in elke geografie - stelt ons in staat om elke kans op groei te grijpen en tijdelijke zwakke punten te compenseren. Het eerste kwartaal is hiervan het perfecte bewijs. De aanhoudende groei met dubbele cijfers in Europa en de kracht van de opkomende markten compenseerden ruimschoots het slechts geleidelijke herstel in Noord-Azië. Uitzonderlijke prestaties in de dermocosmetica- en retailegmenten compenseren de kortetermijnuitdagingen op de luxemarkt.” De rest van het jaar ziet de CEO met vertrouwen tegemoet. "In een omgeving die nog steeds gekenmerkt wordt door economische en geopolitieke spanningen, zijn we optimistisch over de vooruitzichten voor de beautymarkt en hebben we vertrouwen in ons vermogen om het opnieuw beter te doen dan de markt en opnieuw een jaar van groei in omzet en winst te behalen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?