- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lotus Bakeries blijft verder groeien in België en buiten België. Met een groeiende omzet, een groeiende winst en met een groeiend dividend kunnen alle stakeholder zich gelukkig prijzen. Sinds enkele jaren is Lotus op overnamepad, en heeft daarom zijn eigen productiesites moeten vergroten met een nieuwe productielijn, maar ook een nieuwe speculoosfabriek van meerdere tientallen miljoenen. Dit zou de allereerste fabriek zijn buiten Europa, naast België, Nederland, Frankrijk, en Zweden. De nettowinst van Lotus Bakeries bedraagt meer dan 45 miljoen euro.
In België blijft Lotus even sterk scoren, in een koekjesmarkt die redelijk stabiel is. De koekjesmarkt kent wel een lichte stijging in waarde (+1,5%), die volgens Silvie Vanhout, retail expert van The Retail Academy waarschijnlijk te danken is aan een lichte premiumisatie van de markt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?