- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het aantal aankopen via mobiele toestellen in ons land is sterk gegroeid. Ten opzichte van 2012 is de zogenaamde ‘m-commerce’ drie keer zo groot geworden. Vooral kleding, beauty, interieur en speelgoed doen het goed in de mobiele handel. Dat blijkt uit een onderzoek van BeCommerce bij 500 bedrijven.
De omzet van de m-commerce in België is gestegen van 56 (in 2011) tot 168 miljoen euro (in 2012). 88% van de ondervraagde Belgische handelaars zegt over een mobiele website te beschikken, of toch een website die aangepast is aan de behoeften van smartphones en tablets.
Ook het aantal applicaties neemt toe, maar minder sterk. Volgens de studie van BeCommerce, hadden in 2012 38% van de ondernemers een mobiele applicatie, ten opzichte van tegen 29% in 2011.
Voor de meeste handelaren, is m-commerce ten slotte een vorm van extra dienstverlening aan de klant.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?