- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Fastfoodketen McDonald’s gaat de oversteek naar de supermarktwereld maken. Niet met hamburgers, maar met McCafé. Vanaf volgend jaar is de koffie van de keten verkrijgbaar in de Amerikaanse retail.
McDonald’s zal de koffie, waarvoor het samenwerkt met Kraft, testen in Amerikaanse supermarkten. “We willen dat consument van McCafé kunnen genieten bij hun thuis”, zei Kraft CEO Tony Vernon. McDonald’s volgt daarmee het voorbeeld van Starbucks, dat ook koffie in de retail verkoopt.
De hamburgerketen verkoopt al enkele jaren koffie onder de naam McCafé in haar restaurants. Ondertussen is dat wereldwijd uitgegroeid tot een sterk merk, zodanig dat er in Duitsland zelfs een zelfstandig McCafé geopend is. En dat het op zichzelf in de supermarkt kan liggen. McDonald’s en Kraft zullen volgend jaar koffiebonen, gemalen koffie en cupjes verkopen, schrijft Reuters.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?