Mondelez
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Mondelez
Koekjesgigant Mondelez pompt 40 miljoen euro in zijn fabriek in Herentals. Daarmee manier wil het onder meer de productielijnen voor Côte d'Or en Leo moderniseren. De productie van de paaseitjes verhuist daarentegen naar Polen.
Volgens Mondelez is de fabriek in Herentals minder efficiënt dan zijn andere Europese fabrieken en moet de infrastructuur dringend verbeterd worden. Daarom komt Mondelez nu met de beslissing om 40 miljoen euro te investeren in zijn Vlaamse fabriek om de productielijnen te moderniseren, met name die voor Côte d'Or chocoladerepen en Leo koekjes. De paaseitjesproductie wordt daarentegen overgebracht naar Polen. "Daar produceren we al paaseieren. Door alles te concentreren, winnen we aan efficiëntie", legt Annick Verdegem, woordvoerster van de groep, uit. "Voor kleinschalige, arbeidsintensieve producten zoeken we zowel binnen als buiten de groep naar oplossingen." Maar het verdwijnen van de paaseitjes uit de fabriek in Herentals baart de vakbonden zorgen, die vrezen voor mogelijk banenverlies. Mondelez benadrukt echter dat de groep "iedereen nodig heeft" en dat er geen natuurlijke ontslagen zullen vallen. "We zullen binnenkort met de vakbonden praten", bevestigt Mondelez.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?