- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Zalando blijft op expansiekoers. Vanaf augustus wordt het H&M-merk Monki opgenomen in het assortiment van de Duitse fashion webshop. En voor het eerst sinds 2013 betreedt het platform twee nieuwe markten: Ierland en Tsjechië.
Monki is het derde merk van H&M dat via Zalando beschikbaar wordt, naast Weekday en Cheap Monday. Het Zweedse merk wordt op alle Europese markten van het platform aangeboden. Monki, opgestart in 2006, is een trendy modemerk dat Scandinavische ‘cool’ en Aziatische streetstyle mengt. De 118 fysieke winkels zijn overigens netjes over Europa en Azië verdeeld. Het merk mikt op jonge, dynamische vrouwen.
Daarnaast opent Zalando deze zomer webshops in Ierland en Tsjechië. Sinds 2013 had Zalando geen enkel land meer toegevoegd aan zijn netwerk, dat vandaag 15 landen omvat. Met die twee landen erbij kan Zalando 15,4 miljoen extra potentiële klanten bereiken. Om deze twee landen te bedienen, gebruikt Zalando bestaande distributiecentra. Gratis levering en retour zullen er ook de regel zijn.
Verder gaat Zalando in Duitsland en Zwitserland zijn webshop in een tweede taal aanbieden. Er komt nu ook een Engelstalige versie van de Duitse website en een Italiaanse versie van de Zwitserse. Tot nu toe was zalando.ch in het Duits en het Frans beschikbaar. Dit moet de ‘shopping experience’ in beide landen verbeteren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?