- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Eugenio Simioni, directeur van Nestlé Zwitserland, mag zich goed voelen. Sinds januari in dienst, erft hij uitsluitend van goede resultaten. In 2010 heeft de zwitserse filiaal van de voedingsgigant een stijging van 3% tot 4% binnen gekregen. Op elk categorie van produkt heeft Nestlé zwitserland marktaandelen gewonnen. En voor 2011 wordt een stijging van gerust 2% à 3% verwacht.
De groep Nestlé zelf heeft zijn nettowinst in 2010 getripeld, naar 34,2 miljard ZF toe.
Ondanks de stijgende prijzen, beweert Simioni dat er geen delocalisatie gepland is. Alhoewel, "niets duidt aan dat Nestlé zijn komende investeringen in Zwitserland gaat doen".
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?