- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
FMCG-gigant Nestlé verkoopt een groot pakket aandelen terug aan het Franse cosmeticabedrijf L'Oréal. In ruil wordt Nestlé de enige eigenaar van hun joint venture Galderma. L’Oréal trekt zich met de deal terug uit de medische huidverzorgingsproducten.
Nestlé bouwt zijn belang in L’Oréal af van 29,4% naar 23,3%. Nestlé krijgt in de plaats 50% van de aandelen in Galderma, dat medische huidverzorgingsproducten ontwikkelt. Het bedrijf gaat zo meer inzetten op gezondheid, en richtte zelf een nieuwe divisie voor medische verzorgingsproducten (Nestlé Skin Health) op, dat schrijft De Tijd. Daarbovenop krijgt de FMCG-reus 3,4 miljard euro voor zijn aandelen.
L’Oréal stapt met de deal uit de branche van medische huidverzorgingsproducten. Het bedrijf gaat zich volledig richten op cosmetica met merken als L'Oréal, Lancôme en Cacharel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?