- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In het afgelopen halfjaar boekte Nestlé een groei op eigen kracht van 6,6%, dus hoger dan de consensus van 6,3% van Reuters Danone laat een stijging zien van 5,9% en Procter & Gamble van 3%. Hoewel de vraag in opkomende markten vergelijkbaar is, onderscheidt Nestlé zich in Europa met een stijging van 2,4%. Ook in Noord-Amerika is sprake van een stijging van 5,7%. Het concern heeft duidelijk geprofiteerd van de prijsstijgingen en de lancering van nieuwe producten. Prijsverhogingen hebben met 3,7% bijgedragen tot de groei van de omzet, terwijl de volumes met 2,9% zijn toegenomen.
Toch verwacht Nestlé een moeilijk tweede halfjaar. Stijgende grondstofprijzen kunnen in het huidige economische klimaat tot problemen leiden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?