- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nestle gaat zijn voedingsproducten op de Europese markt voorzien van het Nutri-Score label. Op die manier moeten klanten beter voor gezonde voeding kunnen kiezen, laat het bedrijf weten.
Nestlé, de producent van KitKat en Nesquik chocoladepoeder, introduceert in de eerste helft van volgend jaar het bekende voedingslabel in Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Het bedrijf laat weten dat meer dan 5.000 producten in die landen het label zal dragen. Het label rangschikt producten van de letter A en de kleur groen voor gezondere producten naar de letter E en de kleur rood voor minder gezonde producten.
Voedingsproducten kregen tot nu toe kritiek omdat ze vaak eigen labels hanteerden, die voor verwarring bij de consument zorgden en er niet voor zorgden dat consumenten hun vet- of suikerinname konden verminderen. Bij de Nestlé-producten die de Nutri-Score zullen vermelden, zitten de plantaardige producten van Garden Gourmet, Nesquik chocolademelk, Buitoni pizzas, Nescafé koffie, Maggi en KitKat.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?