- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Nestlé lanceert samen met Starbucks een nieuw gamma koffieproducten voor thuis. Wereldwijd kunnen consumenten proeven van de nieuwe Starbucks-koffiebonen en -capsules, bestemd voor Nespresso- en Nescafé-koffiemachines.
Het nieuwe assortiment bestaat uit 24 producten uit drie segmenten: koffiebonen, gemalen koffie en de eerste Starbucks-capsules, speciaal ontwikkeld voor de koffiemachines Nespresso en Nescafé Dolce Gusto. Vanaf eind maart zullen er elf producten uit het gamma in de Belgische winkels liggen. Het gaat om Starbucks blends en klassieke smaken zoals Caramel Macchiato en Cappuccino, gemaakt van arabica koffie.
Het is de eerste productlancering sinds Nestlé en Starbucks vorig jaar besloten om samen te werken. Nestlé had toen zes miljard euro voor de wereldwijde rechten van een reeks Starbucks-producten. Deze productlancering draait rond de verkoop van koffiecapsules in kleine en grote winkels. Nestlé heeft niets te maken met de producten die Starbucks zelf in zijn koffiehuizen verkoopt. Ook de Ready-to-drink-producten vallen erbuiten. De producten worden wereldwijd gelanceerd. Vanaf maart zijn ze ook te koop in Belgische supermarkten en webwinkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?