- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Zwitserse Nestlé heeft de afgelopen 9 maanden een omzetgroei van 4,4% geboekt. In de opkomende landen is de groei vertraagd, en in Europa blijft het moeilijk voor de voedselproducent.
De omzet van Nestlé groeide 4,4% en kwam uit op 55,3 miljard euro. Dat is lager dan de omzetverwachtingen op lange termijn van de FMCG-reus, die een jaarlijkse 5 à 6% omzetgroei bedragen. Dit jaar zou het moeilijk worden voor de FMCG-reus om die doelstelling te halen.
De omzet in de opkomende markten Azië, Oceanië en Afrika, die goed is voor 45% van de omzet, nam 5,6% toe.
In Europa is de groei met 0,7% beperkt, en vooral Nespresso zou meer last hebben van de concurrentie. Nestlé zegt wel aan marktaandeel te winnen door een lage prijzenpolitiek. “We winnen nog steeds in een markt, waar de meeste van onze concurrenten dat niet doen”, liet CEO Paul Bulcke optekenen. Zo steldeinderdaad Danone, haar groeiverwachtingen deze week aan naar beneden.
Op de geruchten over een overname van Nutella (Ferrero) door Nestlé werd in alle talen gezwegen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?