iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De slagzin ‘Ons vakmanschap drink je met verstand’ bij reclame voor alcoholische producten verdwijnt. In plaats ervan komt ‘Alcoholmisbruik schaadt de gezondheid’, meldt de sector.
Vanaf 1 juli komt er een nieuwe waarschuwing bij alcoholische producten: ‘Alcoholmisbruik schaadt de gezondheid’. Die slagzin komt in plaats van ‘Ons vakmanschap drink je met verstand’ of de variant ‘Bier met liefde gebrouwen drink je met verstand’. Bedoeling is de consument beter te informeren over de gevaren van alcohol en alcoholmisbruik. In Frankrijk wordt vandaag al een gelijkaardige boodschap gebracht. Dat er een nieuwe boodschap zou komen, werd aangekondigd in het interfederaal alcoholplan dat vorig jaar goedgekeurd werd. De nieuwe slagzin gaat in vanaf 1 juli, maar voor drukwerk met de oude slogan is er respijt tot begin 2025. Opmerkelijk is wel dat minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) in de kranten van het Mediahuis zegt dat het nog niet zeker is dat dit deze slogan vanaf 1 juli ingevoerd wordt. “Er worden momenteel verschillende opties bekeken. De minister zal in april beslissen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?