- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Belgische lingerieproducent Van de Velde is er niet in geslaagd om het 19de jaar op rij te groeien. De slecht presterende Amerikaanse retailactiviteiten spelen het bedrijf parten.
Van de Velde (Prima Donna, Marie Jo) boekte in het afgelopen jaar een omzet van 206,6 miljoen euro, goed voor een lichte daling (-1,1%) ten opzichte van de 209 miljoen in 2015. Dat wil zeggen dat het lingeriebedrijf er niet in is geslaagd voor het 19de jaar op rij te groeien, hoewel de omzet bij constante wisselkoersen wel stabiel bleef.
De inkomsten uit de groothandel, de belangrijkste activiteit van Van de Velde, stegen desalniettemin met 3,4%. Ook de retailomzet in Europa groeide met 3,5%, ondanks het moeilijke retailklimaat en het effect van de nakende brexit.
Het is vooral in de Verenigde Staten dat Van de Velde het moeilijk heeft. Rigby & Peller, de Amerikaanse retaildochter, boekte een vijfde minder omzet (-20,2%) ten opzichte van vorig jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?