- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Colruyt lanceert enkele nieuwe functionaliteiten voor haar boodschappenapp MyColruyt. Voortaan kunnen klanten hun boodschappen rechtstreeks via de applicatie doorsturen naar Collect&Go, de online boodschappendienst van de winkelketen. Daarnaast kunnen ze hun boodschappenlijstje opmaken volgens de indeling van hun lokale winkel.
Sinds de lancering in oktober 2016 werd MyColruyt al meer dan 240.000 keer gedownload. Colruyt bleef in de tussentijd sleutelen aan verbeteringen van de app en legde daarvoor zijn oor te luister bij de gebruikers zelf. “Sinds de lancering vorig jaar hebben we heel wat nuttige feedback ontvangen van onze klanten. Een duidelijke en directe link tussen MyColruyt en Collect&Go kwam daarbij geregeld naar boven”, zegt Guy Elewaut, directeur marketing van Colruyt Laagste Prijzen.
“Onze klanten kunnen vanaf nu hun boodschappenlijstje met één klik op het Collect&Go-icoontje meteen online reserveren en nadien afhalen in een van de Collect&Go-afhaalpunten.” Geert Boel, business unit manager Collect&Go: “Bij Collect&Go willen we boodschappen doen steeds makkelijker maken voor onze klanten. Deze nieuwe samenwerking past perfect in onze visie.”
De klanten gaven ook de suggestie om hun boodschappenlijstje in de MyColruyt-app te kunnen sorteren naargelang de indeling van hun Colruyt-winkel. “Dankzij de handige wegwijzer ordenen ze alle inkopen volgens hun vertrouwde looproute in de winkel. Zo gaat het boodschappen doen nog efficiënter en sneller vooruit, en zijn ze zeker dat alles netjes in hun winkelkar ligt als ze aan de kassa’s komen”, zegt Elewaut. De indeling van de Colruyt-winkels is in grote lijnen gelijk, maar kan lokaal verschillen vertonen. “Begin juli begonnen we de nieuwe functionaliteit te integreren en vandaag is ze al beschikbaar voor meer dan 150 Colruyt-winkels”, aldus Elewaut.
Er staan nog heel wat updates gepland, laat Colruyt weten. Onder meer de zoekfunctie wordt uitgebreid met extra filters, bijvoorbeeld voor vegetarische producten. En in de herfst werkt Colruyt ook nog aan een betere afstemming tussen MyColruyt en de in april gelanceerde Xtra-app.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?