- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Elk jaar zetten de Pentawards de meest originele verpakkingsconcepten in de bloemetjes. De winnaars van dit jaar zijn ondertussen bekend. Wij sommen ze even op voor u!
De grote winnaar van deze editie van de Pentawards is Domino’s Pizza. De pizzaketen won de hoofdprijs met zijn “combo” pizzadozen in de vorm van de twee dominostenen uit zijn logo. Een eenvoudig, maar sterk idee waarbij het merk en de verpakking echt één zijn, redeneert de jury.
De naam van de Imayotsukasa saké komt van de karper, één van de symbolen van de Japanse cultuur en de vis die gekweekt wordt in de streek waar deze rijstwijn geproduceerd wordt. Het Japanse agentschap Bullet heeft zich hierop geïnspireerd voor deze winnende verpakking.
Om de innoverende vleessmaken van Man Cave Meats in de verf te zetten, heeft het Amerikaanse CBX een verpakking ontwikkeld die het gedurfde, authentieke en mannelijke karakter van het product weerspiegelt. De packaging toont een gespierde man, met baard en tattoos. Long live the butcher!
Het Griekse agentschap Mousegraphics ontwikkelde voor Bic verschillende verpakkingen voor sokken. Voor elke type sok is er een andere doelgroep en een bijhorend ontwerp: mannen, vrouwen, sport en casual.
Voor 140 “Simple Value”-huishoudartikelen van winkelketen Argos ontwikkelde het Engelse agentschap The Partners verpakkingen die eenvoud en duidelijkheid hoog in het vaandel dragen. De verpakking spreekt voor zich!
De visuele identiteit van The Icon, de premium whisky van Chipas Regal, straalt luxe uit. Een fles kost dan ook maar liefst 3.500 dollar in de Verenigde Staten. Het Engelse agentschap Coley Porter Bell vertaalde die positionering in een verpakking die exclusief en prestigieus oogt.
Suntory (Japan) voor Orangina (Beverages):
Anthem (Nederland) voor Eternal Oceans (Food):
Nine (Zweden) voor Hinoki (Body):
Springetts Brand Design Consultants (UK) voor Dulux - Kids Space (Other Markets):
Backbone Branding (Armenië) voor Day & Night (Luxury):
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?