- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
PepsiCo heeft er een goed kwartaal op zitten. Het FMCG-bedrijf zag zijn omzet 1% groeien, en zijn winst 5% stijgen. Dat heeft PepsiCo vooral aan zijn chips en snacks te danken.
Wereldwijd verkocht het bedrijf 3% meer chips en snacks. De frisdranken gingen 1% vooruit, maar daalden wel in Europa (-2% vs. +2% snacks). In totaal klom de omzet van PepsiCo tot 15,4 miljard euro (+1%) en de winst tot 1,2 miljard euro (+5%), en dat is meer dan verwacht werd.
CEO Indra Nooyi liet meteen weten het succesvolle besparingsprogramma, dat jaarlijks een miljard dollar moet opleveren, te verlengen tot 2019. Ook drukte ze geruchten over een opsplitsing van de frisdrank- en snackafdelingen de kop in. “Het ontkoppelen van onze drank- en snackbedrijven in Noord-Amerika zou onze relevantie voor onze klanten sterk verminderen”, zei ze aan Reuters.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?