- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het is opnieuw al inflatie wat de klok slaat en dat is onder meer te wijten aan de serieuze stijging van de energie- en brandstofprijzen. Toch ziet het beeld er bij de voedingsproducten een pak diverser uit… Ook al zouden de energie, logistiek en tekorten ook hier tot prijsverhogingen kunnen leiden, weliswaar pas vanaf 2022 zichtbaar in de rekken.
De laatste maanden hebben we het over niets anders dan de inflatie. En wanneer we het over inflatie hebben gaat het om statistieken. De cijfers van Statbel voor de maand november zijn duidelijk: de inflatie is vorige maand gestegen van 4,16 tot 5,64% en bereikte daarmee haar hoogste niveau sinds juli 2008 (5,90%). En dat fenomeen beperkt zich niet tot België alleen: in de eurozone stegen de consumentenprijzen in november met 4,9% tegenover een jaar eerder, het hoogste cijfer sinds de invoering van de euro. In oktober steeg het percentage nog met 4,1%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?