- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Zal de stijging van de grondstofprijzen nog lang doorwerken in de consumptieprijzen? En zal dat de consumenten traumatiseren door hun koopkracht te verminderen, zoals veel retailers vrezen?
We horen het overal: pas op voor het spook van de inflatie. Onverbiddelijk stijgt de curve: in België bereikte deze in juni 1,63%, in juli steeg ze tot 2,27% en in augustus tot 2,73%. De eerste boosdoener is energie, waarvan de prijzen de pan uit zijn gerezen. Als we de energieproducten uit het mandje halen, zijn de cijfers voor juni, juli en augustus 1,10% in juni, 1,43% in juli en 1,65% in augustus. De stijging is er nog steeds, en ze is logisch: alle grondstoffen zien hun prijzen stijgen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?