Twee weken geleden opende MediaMarkt zijn grootste flagshipstore van Europa in het Duitse Hamburg. Naar aanleiding daarvan sprak Gondola met Karsten Wildberger, CEO van MediaMarktSaturn, en Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux. "In de komende 2 jaar willen we 10 à 15 nieuwe Belgische winkels openen."

Jullie hebben deze maand jullie grootste Europese winkel geopend in Hamburg. Wat maakt hem zo speciaal tegenover jullie andere flagshipstores?

Remko: Naast het feit dat deze vestiging een pak groter is qua oppervlakte: 15.000m2 in plaats van 5.000 à 6.000m2, zijn er ook meer dan dubbel zoveel shop-in-shops. Normaal zijn er dat zo’n 25, maar hier is dat aantal opgetrokken tot 47. Bovendien bieden we hier in totaal zo’n 230.000 producten aan, tegenover 10.000 in een andere flagshipstore. Daarbij gaat het over een uitbreiding van het standaardassortiment, maar ook over enkele exclusieve producten die eigen zijn aan deze winkel.

Karsten: Het doel van onze flagshipstores is om klanten meer beleving te bieden door samen te werken met onze partners, die hun producten al aanbieden op onze marktplaats en via onze flagshipstore de kans krijgen om ze ook live te tonen aan klanten via shop-in-shops. In die shop-in-shops kunnen ze klanten niet alleen advies bieden, maar kunnen ze hen ook hun nieuwste technologieën voorstellen. Zo lanceert LG zijn nieuwste tv-model eerst hier in zijn shop-in-shop en dan pas elders, een primeur voor ons.

Zijn er ook plannen om in de toekomst nog meer flagshipstores te openen in Europa en meer bepaald België?