- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
VAR, de mediaregie voor reclameruimte op de VRT, krijgt deze zomer een nieuwe CEO. Saskia Schatteman, een vrouw met een verleden bij FMCG-bedrijven als Mondelez en Procter & Gamble, gaat vanaf deze zomer het bedrijf leiden.
Schatteman wordt in haar nieuwe job verantwoordelijk voor de reclamewerving van de radio- en -televisiezenders van de VRT. Ze volgt Thierry Van Zeebroeck op, die met pensioen gaat maar wel strategisch adviseur blijft voor de VAR.
Saskia Schatteman heeft in de loop der jaren een ruime ervaring in marketing en media opgebouwd: ze werkte achtereenvolgens voor Mondelez, Procter & Gamble, De Lijn, Telenet en sinds 2011 als marketingdirecteur voor Microsoft. In 2014 werd ze verkozen tot Advertiser Personality of the Year en in 2008 tot Marketeer of the Year.
“Ik ben heel blij met deze nieuwe uitdaging in een wereld in volle transitie. Ik ken VAR als een mooi bedrijf, gedragen door een getalenteerde ploeg. Het is een mediaregie die sterke mediamerken vertegenwoordigt, en samen met de sterke VRT-content goed gewapend is voor de boeiende uitdagingen van de digitale toekomst. Ik kijk er dan ook ten zeerste naar uit om als CEO verder te werken aan het succesverhaal van de VAR in een snel evoluerende wereld", zegt de toekomstige CEO in een reactie.
Copyright photo: Geert De TaeyeWil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?