- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gisteren vond de algemene vergadering van Spadel plaats, eigenaar van het belgische water Spa. De goede resultaten van de laatste vijf maanden toejuichen stond sowieso op het programma, maar algemeen bestuurder Marc du Bois wilde ook té optimistische oordelen tot matigheid dwingen. In de feiten kon Spadel op 31 mei een trotse 4,5% stijging van hun verkoopvolumes aankondigen (tegenover dezelfde datum vorig jaar), met zowat 216,4 miljoen liters verkocht. Op waarde gerekend betekent dat zelfs een winst van 7%. Alhoewel het goeie weer van een vroege lente wel mee heeft geholpen, benadrukt du Bois dat deze schone cijfers vooral aan het werk van de voorbije jaren te weiten zijn. Hij voegt er ook aan toe dat ze geconcentreerd moeten blijven op de toekomst. De stijging van de grondstoffen en de laatste massieve commerciële investeringen van Spadel zelf (vernieuwing van het Spa Reine gamma, herdenking van de positie van de spuitwaters enz..) moeten worden ingehaald. Ook wilt Spadel in de volgende drie jaren het geheel van hun merkenportefeuille een nieuwe jeugd geven. Goed bezig dus, maar goed bezig blijven is de challenge.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?