Dripl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dripl
De Spadel-groep heeft via zijn durfkapitaalfonds een belang genomen in de Belgische start-up Driple, die bedrijven een gezonder en duurzamer alternatief biedt voor traditionele frisdranken.
Source Ventures by Spadel heeft een belang genomen in Dripl in een investeringsronde waarmee de Belgische start-up €2,15 miljoen heeft opgehaald, maakte de mineralengroep donderdag bekend in een gezamenlijk persbericht. Het jonge bedrijf, dat in 2020 werd opgericht door Colin Deblonde en Lucas Moreau, wil een revolutie teweegbrengen in de frisdranksector met dispensers nieuwe stijl die ter plekke natuurlijke, calorie- en suikerarme dranken produceren, zonder wegwerpverpakking. De 'Refill Points' van Dripl werken eenvoudig: je plaatst een glas of fles in de machine, kiest een smaak, al dan niet bruisend, en de machine bereidt de drank door gefilterd kraanwater en siroop te mengen. Sinds september 2021 heeft de start-up al meer dan 200 'Refill Points' geïnstalleerd in bedrijven in België en Nederland. "Elk hervulpunt dat we installeren, bespaart gemiddeld 7.000 flesjes of blikjes per jaar", zeggen de twee oprichters. Tegen 2025 willen ze de kaap van 15 miljoen bespaarde wegwerpverpakkingen bereiken. Volgens The Source en Dripl is de markt voor drankautomaten alleen al in kantoorgebouwen in West-Europa naar schatting 2,1 miljard euro waard, dus het groeipotentieel is "enorm". Dit is al de tweede investering van het jaar voor The Source Ventures door Spadel, dat afgelopen april een belang nam in Qallo, een start-up die een energiedrank in poedervorm aanbiedt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?