- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische start-up Menu Next Door heeft ambitie. Nadat het pas nog de Franse hoofdstad Parijs veroverde, denkt het vandaag alweer aan een uitbreiding in Londen… voordat het de aanval inzet op alle andere Europese hoofdsteden natuurlijk. Om dit te doen haalde Menu Next Door zo’n 1,75 miljoen euro op bij investeerders Inditex Ventures (van Deliveroo, blablacar etc.), Local Globe, Kima Ventures en TheFamily.
Een klein beetje zoals Uber, roept de online traiteur Menu Next Door consumenten op om via het ‘wereldwijde web’ menu’s bij hun buren te kopen. Het concept groeide aan een snel tempo in Brussel, en ook Parijs pikte deze trend snel op. Om verder uit te breiden, wil Menu Next Door fondsen werven bij buitenlandse investeerders. Hiervoor creëert de food leverancier een Engels bedrijf speciaal voor de investeerders, terwijl Menu Next Door zelf eigenaar blijft van het Franse en het Belgische platform.
Nadat Menu Next Door dit jaar één kaarsje uitblies, kondigde het aan in Brussel zo’n 55 000 afhalende consumenten te hebben tegenover 600 amateur- en professionele chefs. Maar niet alleen in België is Menu Next Door een succesverhaal, ook in het buitenland kwam het al een heel eind. Zo investeerde de online traiteur in een platform voor Parijs, waar het ondertussen 100 000 gebruikers telt en 800 chefs. En voor de toekomst? Het veroveren van Londen. Maar dat is slechts de eerste pitstop, ook de andere hoofdsteden van Europa zullen er volgens de plannen van Menu Next Door aan moeten geloven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?