- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Belgische familiebedrijf Stassen koopt de merken Kidibul, Vintense en Vivara terug van Heineken. De Nederlandse brouwer nam het ciderbedrijf amper twee jaar geleden over.
In 2012 nam Heineken Stassen over om sterker te staan in de cidermarkt. Voor de niet-ciderproducten zoals Kidibul (kinderchampagne), Vintense (alcoholvrije wijn) en Vivara (fruitwijn) had het bedrijf minder interesse. “Hoewel de ontwikkeling van de satellietmerken van Stassen rendabel en veelbelovend is, vormt ze geen prioriteit voor de Heineken-groep”, klinkt het.
Daarom koopt het familiebedrijf de drie merken nu terug van Heineken. De merken worden door Stassen gebundeld in de nieuwe nv Neobulles. De cidermerken die Heineken in 2012 aankocht blijven binnen Heineken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?