Carrefour lanceert, via haar dochteronderneming Carrefour Finance en in samenwerking met CNP Assurances, "Caddy Protect", een verzekering die klanten een extra inkomen garandeert in geval van werkloosheid, een ongeval met hospitalisatie, arbeidsongeschiktheid of verlies van autonomie.

“Voor een premie van 2,90 euro per maand kunnen klanten een maandelijkse uitkering van 75 euro of een eenmalige uitkering van 500 ontvangen euro, zodat ze zonder zorgen hun dagelijkse boodschappen kunnen doen, bijvoorbeeld bij Carrefour”, licht Carrefour toe. De Caddy Protect-verzekering richt zich op alle soorten klanten: studenten, werkenden, werkzoekenden of gepensioneerden, van 18 tot 80 jaar. De verzekering is 100% digitaal en vereist geen medische formaliteiten. Natuurlijk zijn er geen verzekeringen zonder voorwaarden: het is dan ook aan te raden om de kleine lettertjes goed te lezen. Zoals de clausule dat er geen beroep kan worden gedaan op de verzekering gedurende een periode van 90 dagen na ondertekening van het contract, of de clausule die een eigen risico oplegt van 60 dagen zonder vergoeding na verlies van werk (de werknemer kan niet uit vrije wil vertrekken).

Fimaser SA, een dochteronderneming van Carrefour Group, verkoopt al 35 jaar een breed scala aan financiële oplossingen, waaronder consumentenkrediet. De Franse groep CNP Assurances is een dochteronderneming van La Banque Postale en is de 5e grootste verzekeraar in Europa en de 4e grootste in Brazilië. In België wordt het beheer en de administratie van de Caddy Protect-verzekering toevertrouwd aan SPB Benelux.