- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf november is Stephen Smith de nieuwe CEO van L.L. Bean. Voor het eerst in 130 kiest de onderneming voor een CEO die van buiten het bedrijf komt.
Smith heeft al heel wat internationale ervaring op zijn palmares. Nadat hij Senior Vice President was bij Delhaize De Leeuw in België, trok hij naar North Carolina om er Executive Vice President van Food Lion te worden. Het volgende hoofdstuk van zijn carrière speelt zich voornamelijk af in China, waar hij Chief Marketing Officer van Walmart werd. Vervolgens zakte hij even af naar het Verenigd Koninkrijk om bij Asda aan de slag te gaan, maar uiteindelijk keerde Smith terug naar China om opnieuw voor Walmart te gaan werken. Even later ging hij er aan de slag bij Yihaodian, waar hij tot voor kort Chief Merchandising and Marketing Officer was.
L.L. Bean werd opgericht in 1912 in Maine, de meeste noordoostelijke staat van de Verenigde Staten. Stichter Leon Leonwood Bean was een fervent jager en visser, waardoor het bedrijf slechts één product verkocht: jagerslaarzen. Vandaag verkoopt de retailer een uitgebreid gamma, van zijn iconische jagerslaarzen tot kledij, wat meteen ook zijn meest verkopende product is. De keten heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Japan en China en is onder andere de officiële leverancier van skimateriaal voor de nationale skiploeg van de Verenigde Staten en zet het zich in voor verschillende educatieve programma's.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?