- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
In de meeste winkels tonen klanten begrip voor de maatregelen die supermarkten nemen. De supermarkten roepen klanten op om respect en appreciatie te tonen tegenover het personeel. “Laat zien dat je hun werk apprecieert.”
Sommige supermarkten zien het met lede ogen aan: klanten die onbegrip tonen voor bepaalde maatregelen of die agressief worden als personeel hen vraagt om niet te hamsteren. Maar in de meeste gevallen is er wel degelijk begrip voor de maatregelen die genomen worden, zegt Roel Dekelver van Delhaize. “De ernst van de situatie is nu voldoende tot iedereen doorgedrongen.” Toch was er onder meer in een winkel van Aldi gisteren nog een geval van agressie tegenover een personeelslid dat een klant erop was dat hamsteren asociaal en voor niets nodig. Ook de voorbije dagen waren er hier en daar opstootjes en bewakers die de rust moesten bewaren. Marco Demerling, woordvoerder van Carrefour: “Het merendeel van de klanten is uiterst begripvol en aanvaard de genomen maatregelen. Ze zien in dat het in het algemeen belang en een teken van respect is.” Roel Dekelver: “Het begrip is er, maar we roepen het cliënteel op om respect en appreciatie te tonen voor het werk van het personeel. Ze staan niet in de eerste lijn, zoals verzorgers en medisch personeel, maar ze zijn evengoed essentieel tijdens deze coronacrisis. Daarom: maak hen duidelijk dat je hun werk apprecieert.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?