- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De keten voor grootdistributie Tesco wil zijn virtuele winkelconcept in Zuid-Korea uitbreiden door zijn aanbod op meer dan 20 bushaltes door het hele land te plaatsen. Ter herinnering, Tesco lanceerde vorig jaar de eerste versie van zijn aanbod in de metro van Seoul. Deze virtuele winkels zijn in werkelijkheid platte schermen waarop foto's van producten verschijnen samen met QR codes die de klant met behulp van een app met zijn telefoon kan scannen. Met de scan kunnen vervolgens de gewenste producten worden besteld. Met 900.000 downloads sinds afgelopen april staat de app op nummer één van de winkelapplicaties. De virtuele winkels lijken vooral de 20 tot 30-jarigen aan te trekken. Er zullen daarom nieuwe winkels geopend worden in de buurt van universiteiten en andere voetgangersgebieden.
Ocado had een vergelijkbaar systeem opgezet in het winkelcentrum "One New Change" in Londen, maar dit systeem gebruikte barcode in plaats van QR codes.
Tesco is momenteel nog niet van plan het concept in Europa te importeren, maar verklaart dat Korea de ideale plaats is om dit type concept te testen vanwege de vele technologische ontwikkelingen die in dat land plaatsvinden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?