- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Unilever België introduceert de nieuwe “Compressed” deodoranten voor al haar deodorantenmerken in België. Dit kleinere formaat gaat even lang mee, maar bevat minder drijfgas en aluminium en stoot minder CO2 uit.
Met de lancering van “Compressed” deodoranten brengt Unilever een compleet nieuw deodorantenformaat op de markt. De “Compressed” deodoranten gaan even lang mee, maar hebben een kleinere verpakking (inhoud van 150 ml naar 75 ml). De deo’s van Dove Women, Rexona Women, Dove Men+Care, Rexona Men en Axe worden dus kleiner, zonder minder lang mee te gaan.
“Deze innovatie is het resultaat van 6 jaar doorgedreven onderzoek en testen. Door de herontwikkeling van het spuitsysteem van deodorantflessen kon de hoeveelheid drijfgas, die nodig is om dezelfde hoeveelheid actieve ingrediënten te verstuiven, drastisch verlaagd worden”, klinkt het bij Unilever.
Elke Compressed fles bevat tot half zoveel drijfgas en gemiddeld 20 % minder aluminium aan verpakking. Zo vermindert ook de gemiddelde CO2 uitstoot per fles met 20%. “Omgerekend betekent dit dat als 1 miljoen Belgen overschakelen naar Compressed, we samen het equivalent aan CO2 kunnen uitsparen van een wagen die bijna 100 keer de aarde rondrijdt én daarenboven voldoende aluminium besparen om maar liefst 14.000 fietsen te maken,”aldus Hans Verwimp, marketing director en sustainability lead Belgium.
De kleinere deo’s zijn ook handiger, want ze mogen mee op het vliegtuig. Ook voor de retailers zijn er voordelen. Zo neemt de nieuwe verpakking minder plaats in in de rekken en in de magazijnen. Daardoor passen er meer flessen in een rek, en moet er minder vaak aangevuld worden.
Een tijdje terug vertelde Nils van Dam, de Country Manager van Unilever België en Luxemburg, ons meer over de duurzame strategie van zijn bedrijf. Lees het interview hier.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?