- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Op 11 september aanstaande zullen Fevia (Federatie Voedingsindustrie), Comeos en de UBA (Unie van Belgische Adverteerders) het equivalent van de EU Pledge in België lanceren. Concreet gaat het om een plechtige verbintenis die de Belgische voedingsondernemingen zijn aangegaan om verantwoorde reclame te maken voor kinderen. De ondernemingen die dit wensen doen dan de belofte om geen reclame te maken, gericht op kinderen jonger dan 12 jaar, voor voedingsmiddelen of dranken die niet beantwoorden aan specifieke voedingscriteria.
19 bedrijven zouden de “Belgian Pledge” al hebben ondertekend. Deze zullen op 11 september worden bekendgemaakt. Sommige ondertekenaars zullen dezelfde zijn als die van de EU Pledge (waaronder Danone, Nestlé, Kraft Food en Coca-Cola).
Laurette Onkelinx, de JEP (Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame), de WFA (World Federation of Advertisers) en de Raad voor de Reclame ondersteunen het initiatief.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?