- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voor de coronacrisis losbarstte, voerden verschillende maaltijddiensten een felle strijd met elkaar. Sinds de lockdown zijn er alleen maar nieuwe initiatieven ontstaan. Wat is de impact op bereide maaltijden?
Deliveroo, Uber Eats, Takeaway, Hello Fresh en andere maaltijddiensten leveren al langer dan vandaag een felle strijd om de gunst van de consument. Met de komst van de coronacrisis, de lockdown en de verplichte sluiting van de restaurants zijn verschillende nieuwe spelers op de markt gekomen, zoals Rose Mary, de keuken van waaruit Colruyt verse maaltijden bereid en verdeeld in Brussel, of de samenwerking tussen Carrefour en Uber Eats. Ook al hebben die nieuwe initiatieven een impact op het segment van de bereide maaltijden, toch houdt de categorie zich goed staande en zelfs meer : + 14 % in volume voor de hele categorie, volgens cijfers van Nielsen van oktober 2020. “Er kan een licht concurrentie-effect zijn, net daarom zal het na Covid zaak zijn om het marktaandeel van out of home consumptie te capteren. De verwachtingen van de consument worden vandaag versterkt door de crisis. Het is aan ons om erop in te spelen”, zegt Kerstin Seinsche van Sodebo.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?