- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verkoop van het merk Alpro door moederbedrijf Vandemoortele blijkt vooruitgang te boeken. Kleinere bieders (o.a. Aziatische bedrijven) blijken buiten spel, en enkel
Unilever, Nestlé en Danone blijken nog te dingen voor Alpro. Door een grote aquisitie in Frankrijk (Panavi), nam Vandemoortele financiële risico's, die door de financiële crisis moeilijk liggen. Om over genoeg liquide middelen te beschikken, werd gekozen om Alpro et verkopen, en zich te concentreren op bake-off producten of afgeleiden. De Alpro producten, allen op basis van soja, maken dus geen deel uit van deze stratégie.Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?