- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Afgelopen zondag 18 december zijn talrijke consumenten gaan winkelen om hun laatste kerstinkopen te doen. Dat is tenminste wat Comeos via een persbericht bekend heeft gemaakt. Handelaren spreken van een gezellige drukte en een hogere omzet dan vorig jaar. De winkelcentra en stadscentra hebben dit weekend de beste verkopen geregistreerd.
Mode: winterkleding lijkt goed te zijn verkocht. In deze sector wordt een omzetstijging genoteerd van 3 tot 15% ten opzichte van vorig jaar toen de winkels door de sneeuw moeilijk bereikbaar waren.
Electro: de tablets hadden dit weekend veel succes. Videospellen zijn echter absoluut niet in trek.
Tuin: er worden nog kerstbomen verkocht, maar het zijn vooral de cadeaus die het nu heel goed doen. Voor de tuinsector was december een goede maand, de omzetstijging wordt op ongeveer 2% geschat.
Echter, ook al was deze zondag een succes voor de handelaren, zij wijzen erop dat dat niet voldoende zal zijn om het jaar goed te maken. De modesector heeft bijvoorbeeld geleden onder het slechte weer en de kwakkelende seizoenen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?