- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het wereldwijde technologiebedrijf Freudenberg, dat onder andere eigenaar is van Vileda, breidt verder uit in haar divisie huishoudelijke producten en neemt het Italiaanse Gimi over. Gimi is marktleider in Italië voor wasbehandeling producten, vooral strijkplanken en wasdrogers.
“Door deze overname, continueren we de groeistrategie van Freudenberg Home and Cleaning Solutions,” zegt Dr Mohsen Sohi, CEO van de Freudenberg Group. “Het brede producten scala van Gimi sluit goed aan bij de kern van ons productengamma en zal de pijler wasbehandeling producten versterken.”
Gimi werd opgericht in 1970 en is ondertussen actief in meer dan 80 landen. Zo kan Gimi in Rusland en India kan Gimi terugkijken op een jarenlange aanwezigheid op de markt en een ruime ervaring in wasbehandeling producten. De overname biedt daarom ook groeiperspectieven buiten Europa.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?