De Belgische shopper is klaar voor duurzame schoonmaakproducten, maar het aanbod hinkt achterop. Burg Group komt de ecobewuste consument tegemoet met een assortiment van schoonmaakazijn en Groene Aanslag-reiniger van Vintastic. Doeltreffend én vriendelijk voor natuur en portemonnee. 

Schoon gemaakt, slim gezien

“Schoonmaakazijn zit in de lift”, vertelt Véronique Vandaele (sales manager Cleaning Vinegar Belgium and Luxembourg). “In sommige landen nemen duurzame schoonmaakmiddelen al 10% van de categorie in. België gaat wellicht snel inhaken op die trend. Volgens ons consumentenonderzoek is 80% van de Belgen van plan om vaker schoonmaakazijn te gebruiken.”

Logisch, azijn is een alleskunner in huis en tuin, en nog milieuvriendelijk ook. “Wij maken schoonmaaka­zijn op basis van natuurazijn met al bijna 100% hernieuwbare grondstoffen. Terwijl andere producten vaak bestaan uit synthetische azijn op basis van fossiele brandstoffen met een grotere ecologische afdruk. De onze is ook verpakt in gerecycleerd pet-materiaal en voorzien van het Ecocert-keurmerk. Helemaal in lijn met de duurzame visie van Burg Group.”

Die visie draait om een wereld die gezonder, smaakvoller en schoner is. Zo wil familiebedrijf Burg Group een propere erfenis nalaten aan de volgende generaties.

Betaalbaar, ecologisch, efficiënt

Naast een loepzuivere duurzaamheidsvisie heeft Burg Group ook een glasheldere categorievisie. “Bewust schoonmaken moet betaalbaar zijn voor iedereen”, zegt Véronique overtuigd. “We willen via onze groeidrijvers een gezonde categoriegroei realiseren bij de retailer. In België zit het segment nog op een hoger prijsniveau. Daarin willen wij verandering brengen door bewust schoonmaken voor iedere shopper betaalbaar te maken.”

Die verandering is veelzijdig: in het Vintastic-assortiment zitten producten voor poetsklussen binnen en buiten, met de originele geur, frisse munt en citroen. Er zijn 1 literflessen voor dagelijks gebruik, 5 liter-cans voor grote klussen, en handige sprays en gels. “Ontkalken, ramen lappen, geuren neutraliseren … er zijn legio toepassingen. Ook voor buiten trouwens. Onze Groene Aanslag-reiniger met biocidegoedkeuring is ideaal om veilig en ecologisch onkruid en groene aanslag te verwijderen.”

Logische keuze voor de retailer

Vintastic belooft veel potentieel voor (non-)food retailers, DIY- en schoonmaakfirma’s. Acties bij onder andere Hubo deden het uitstekend. Mede door de sterke prijs-prestatieverhouding en het groeiend consumentenbewustzijn voor milieuvriendelijke producten. “Hubo heeft een voortrekkersrol gespeeld. We kijken ernaar uit om met meer retailers in zee te gaan en Vintastic in het schap te krijgen. Goed voor de retailer, de consument en de planeet”, besluit Véronique. 

Contact

Véronique Vandaele, sales manager cleaning vinegar belgium & luxembourg
vv@burggroup.eu
0472 368 921

Over Burg Group

Burg Group is Europa’s grootste producent van natuurazijn en siropen. Natuurazijn wordt al bijna 77 jaar gebrouwen in Noord-Holland en ondertussen op 6 andere locaties. Het product kent veel toepassingen: van smaakmaker tot milieuvriendelijk reinigingsmiddel, en dat alles met respect voor mens en natuur. Zo sluiten de duurzame producten naadloos aan bij de conscious cleaning-trend.